تدوین : مهندس علی کاظمیمعاون بانک
مرکزی با تشریح جزئیات برنامه جدید این بانک برای افزایش امنیت تراکنشها و پرداختهای بانکی گفت: استفاده از برخی بسترهای ناامن دیگر منطقی نیست.ناصر حکیمی در بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص تراکنشهای بانکی گفت: در بخشنامه اخیری که اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی طی روزهای گذشته صادر کرده است، هدف اصلی امنسازی مسیر است که البته داستان آن، برای دیروز و امروز نیست و مکاتباتی که بانک مرکزی با مجموعه سازمان تنظیم مقررات و نیز اپراتورها صورت داده، به نحوی است که تراکنشهای بانکی و آنجایی که رمز و شماره کارت مبادله میشود، کار در بستر امن صورت گیرد.معاون بانک مرکزی افزود: بستر امن به این معنا است که وقتی مردم، شماره کارت و رمز خود را برای خرید و فروش، وارد یک سامانه میکنند؛ نباید به غیر از خود آنها و بانکی که باید اطلاعات را چک کرده و نیز شرکت پرداختی که کار را به انجام میرساند، فرد دیگری از اطلاعات محرمانه رمز و شماره کارت، مطلع شود؛ به این معنا که اطلاعات حساب بانکی و کارت افراد، نباید در دسترس دیگری باشد. مقررات استاندارد در نظام بانکی نیز همین را میگوید که نباید این اطلاعات محرمانه، به غیر از کانالهای فوق یعنی فرد و بانک، در دسترس دیگران قرار گیرد؛ چراکه احتمال عدم حس محرمانگی برای مردم و استفاده سوء از سوی سودجویان وجود دارد.وی تصریح مدیریت فناوری اطلاعات...
ما را در سایت مدیریت فناوری اطلاعات دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 25 تاريخ: جمعه 20 بهمن 1396 ساعت: 16:41